Tuesday 15 November 2016

Cara Sembuhkan Tulang Patah Dan Retak Dengan Cepat


Baru-baru ini saya mendapat feedback dari customer saya yang sedang mengamalkan supplements Shaklee untuk sembuhkan tulang patah dengan cepat.

Customer saya ni baru kemalangan actually, tulang kaki patah dan kena simen. Jalan pun bertongkat la kan. Selepas seminggu amalkan supplements Shaklee untuk sembuhkan tulang patah dengan cepat, Alhamdulillah. Tulang dah mula tumbuh dan jalan pun tak perlu bertongkat lagi.

Tumpang gembira untuk beliau :)


Tulang merupakan tisu yang unik di mana ia mampu untuk tumbuh semula dan membentuk hingga normal atau hampir normal.
Jadi, tulang yang retak ataupun patah ni boleh disembuhkan semula seperti normal dengan cepat kalau kena cara rawatannya.

Proses penyembuhan ni agak rumit dan mungkin mengambil masa jika tidak dirawat dengan bettul. Tempoh serta tahap penyembuhan biasanya berbeza mengikut individu atas beberapa faktor seperti tempat patah, usia pesakit, wujudnya penyakit kronik yang melambatkan penyembuhan, cara pemakanan dan lain-lain.

Cara Sembuhkan Tulang Patah Dan Retak Dengan Cepat

Biasanya doktor akan simenkan mana-mana bahagian yang patah untuk elak banyak pengerakan dan juga untuk sel tisu tumbuh semula.

Dan, untuk memastikan sel tisu tumbuh dengan cepat, apa yang anda boleh lakukan adalah dengan memastikan sel-sel mendapat nutrien yang tepat dan secukupnya.

Nutrien yang secukupnya sangat penting  dan diperlukan untuk mempercepatkan proses penyembuhan tulang yang patah. 

Ini akan menyingkatkan tempoh pemulihan patah tulang dan memastikan proses penyembuhan lebih sempurna serta mengelakkan sebarang komplikasi.

Testimoni 1

Tulang Retak Dan Nyaris Cacat Akibat Dihempap Bola Bowling

Ini perkongsian sahabat kami, Puan Ziela menceritakan pengalman kaki beliau dihempap bola bowling!

Allah. Bola bowling tu! Cuba bayangkan bagaimana rasa tulang kaki tu. Bengkak sampai 3 kali ganda size asal kakinya. Nyaris jadi cacat.


[TULANG RETAK SEMBUH SELEPAS AMALKAN VIVIX]

"Ziela nak kongsikan pengalaman tragis Ziela dengan Vivix.

Pada Februari 2016 , kami buat keputusan nak hijrah ke Ampang. Jadi masa sibuk nak packing barang nak pindah. Ziela masuk dalam bilik, sebab nak keluarkan baju dalam bilik. Sebab anak tengah tidur masa tu Ziela tak on lampu. Dalam gelap, tarik kotak. Tiba-tiba kaki rasa kebas. Rupanya bola bowling suami yang berat tu jatuh atas kaki. Ya Allah. Sakit sangattt. Allah saje tau. Menangis tengok. Tiba-tiba kaki membengkak. Dalam keadaan sakit heret kaki keluar. Tunjuk kat suami. Sambil menangis cakap. "Bang kaki sayang cacat dah.. Tulang retak patah dah" sambil menangis.

Mintak suami ambikkan botol Vivix dan Herbal Blend. Picit sebanyak nya Herbal Blend atas kaki. Dan terus minum Vivix tanpa sukatan.
Malam tu tak boleh tidur. Sebab malam kan sejuk. Angin masuk banyak sebab bengkak. Menangis sambil tidur. Sebab berdenyut.
2-3 hari solat sambil duduk, tak boleh pakai kasut, kaki bengkak sentuh kain pun ngilu.

Alhamdulillah selepas hari ke-4 kami pindah. Punggah barang, saya dah rasa 95% hilang rasa sakit. Cuma bila tekan. Masih rasa la. Dan dapat rasa tulang tak ditempatnya. Dan harini, dah masuk bulan ke 10. Ziela nak bgtau. Alhamdulillah Ziela tak cacat. Tak tempang. Dengan habiskan sebotol Vivix dalam masa seminggu. Dan maintain vitamin kesihatan lain."

Ini Vivix yang telah banyak membantu Puan Ziela


Alhamduillah Vivix membantu kaki beliau. Elak pembengkakan dan seterusnya memperbaiki bahagian yang retak dan dikhuatiri patah dan cacat tu. Masuk hari ke-4, bengkak semakin surut dah boleh jalan kembali walaupun tidak sepenuhnya.

Testimoni 2

Tulang belakang patah sembuh dalam sebulan!

Ini pula pengalaman Encik Muhammad Faiz Bin Ahmad yang mengalami kemalangan jalan raya, sehingga tulang belakang dan kaki beliau patah. Berkat ikhtiar beliau, dengan izin Allah, beliau telah sembuh dengan begitu cepat sehinggakan doktor yang merawat beliau pun terkejut.


"Assalammualaikum..Saya Muhammad Faiz Bin Ahmad berusia 23 tahun. Saya ingin kongsikan ‪#‎ShakleeEffect‬ saya kepada semua. Sebenarnya saya sebelum ni anti-supplement tau! Tu lah orang cakap, bila tak sakit memang kita tak cari supplemen-supplemen ni..Bila dah kena sendiri baru rasa kepentingannya. 

Jom ikuti kisah saya..

Saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni. Semasa tu saya menunggang motosikal. Badan saya tercampak dalam gaung setelah saya cuba mengelak daripada sebuah kereta yang ‘makan’ jalan laluan saya. (Masa tu rasa macam superman plak badan melayang terbang). Akibatnya saya mengalami patah tulang belakang dan juga patah tulang di atas telapak kaki saya.

Menurut doktor tulang belakang yang patah tu tulang yang no 2 seperti carta di atas. Doktor cakap akan ambil masa untuk sembuh dan akan baik dengan sendiri sebab usia saya masih muda lagi baru 23 tahun. Tapi, ambil masa tu berapa lama? Doktor pun tak dapat nak pastikan dan saya pula takkan nak menunggu sahaja tanpa usaha apa-apa..

Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring atas katil sahaja tunggu tanpa buat apa-apa. Perlukan usaha juga kan sebab doktor hanya bagi ubat tahan sakit sahaja. Takkan boleh sembuh dengan ubat tu ja..Jadi, saya meminta kakak saya yang kebetulan pengedar Shaklee memberi cadangan supplemen yang mana boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan tulang saya ni.

Jadi, kakak saya cadangkan ESP, Zinc, Ostematrix dan AJHT. Alhamdulillah setelah mengamalkan supplemen tersebut dengan konsisten selama sebulan tanpa culas, tulang patah yang dialami oleh saya sudah bercantum semula!!. Dengan izinNya jua. Alhamdulillah...Menakjubkan!!

Doktor pun berkali-kali tengok xray macam tak percaya. Siap tanya dah berapa lama accident ni sehinggakan doktor tu pun panggil doktor yang dari pemerhatian saya lebih senior dari dia untuk mengesahkannya. Jadi balutan simen di kaki doktor terus buka dan menyuruh saya menggunakan tongkat pula sebab katanya tulang baru bercantum dan tak mau bagi tekanan yang kuat sangat ke atas kaki saya..


Lagi pula untuk menampung tulang belakang saya sebab doktor minta untuk teruskan pakai bengkung keras tu sekurangnya selama 6 bulan untuk memastikan tulang tu betul-betul kukuh dan bercantum dengan baik sebab melibatkan tulang belakang takut menekan saraf yang akan beri kesan buruk pada badan saya nanti.


Bulan ke -3 iaitu temujanji ketiga saya dengan doktor, doktor kata bengkung keras yang membalut badan saya tu dah boleh dibuka. Katanya tulang saya dah bercantum elok cuma dalam masa setahun ni saya tidak dibenarkan untuk angkat benda-benda yang berat dan juga menunggang motor.

Alhamdulillah gembira lah saya. Saya dah boleh bergerak dengan bebas tanpa perlu rasa seperti “Iron Man” lagi!! Saya juga tak perlu jumpa dengan doktor lagi dan hanya diberikan ‘open appoinment’ sekiranya terjadi apa-apa seperti rasa sakit dan sebagainya.


Alhamdulillah!!Sekarang ni saya masih konsisten mengamalkan Ostematrix dan juga ESP sahaja. Saya perlu mengambil bekalan kalsium secukupnya untuk pastikan tulang saya betul-betul kuat."


Jika anda, keluarga atau kenalan anda yang mengalami masalah yang sama, dan ingin berikhtiar dengan supplements Shaklee, jangan segan-segan untuk hubungi saya ya.

Thanks for reading
Semoga bermanfaat :)

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: