Sunday 23 November 2014

Kurus Selepas Bersalin Dengan Set Kurus Shaklee


Antara masalah yang sering dialami oleh ibu-ibu yang bersalin adalah untuk kuruskan badan selepas bersalin. Siapa cakap tak boleh dapat balik berat badan seperti sebelum bersalin, kalau kena caranya, pasti boleh.

Jom kita baca pengalaman menarik serang ibu yang mengamalkan Set Kurus Shaklee untuk ibu menyusu. Beliau mengamalkan Alfafa, Lecithin, Omega Guard dan ESP. 
Dalam tempoh 3 bulan beliau berjaya menurukan berat badan dalam 15kg..Perkara yang paling best, selain kurus, manfaat lain yang beliau dapat, SUSU BADAN BERTAMBAH, KULIT LEBIH BERSERI, KEWANITAAN TERJAGA, yg penting MURAH!!  

Jom kita baca perkongsian beliau...




Hari ni saya nak share serba sedikit pengalaman saya bersama Shaklee..

Dahulu saya merupakan seorang yang berbadan gempal dan berisi.. Paling berat badan saya pernah mencecah 75kg masa tu.. bermacam jenis ubat dan suplement kurus, namun semuanya gagal.. hinggalah satu hari, saya berjumpa dengan pusat rawatan pelangsingan L***** W*****M*********.. anda pasti tahu pusat apakah ini kan?
Memang diakui, badan saya turun 21kg dari berat asal saya 75kg dalam tempoh 4bulan. ketara perbezaannya, sangat2 berbeza.. Sebelumnya saiz xxl saya dah mula memakai saiz m..

Namun, utk pengetahuan anda, utk hilangkan 21kg itu, bukan sedikit yg terpaksa dilaburkan.. tetapi memakan berpuluh ribu dlm masa hanya 4bulan.. itupun saya dibantu oleh ibu saya.. bukan sedikit jumlahnya.. malahan dlm 4bulan tu, saya mmg xdibenarkan sentuh nasi, sy xdbenarkan makan sembarangan, terlalu ketat jadualnya..
Dan saya kurus hingga lah saya mengandung.. so bila dah sah mengandung, saya terpaksa stop rawatan LWM tu..

Dan start saya mengandung, badan sy mula naik mendadak bermula 54 kg sebelum itu, naik hingga 78kg.. selepas bersalin berat saya hanya turun 74 kg sahaja.. Saya berpantang namun berat tak juga turun walaupun saya menyusukan badan..
Jadi saya pakat, saya nak pergi buat rawatan LWM semula.. namun, mengecewakan kerana sy diberitahu, jika buat rawatan ini, minum suplement beliau,risiko utk susu badan boleh kering.. jadi saya tak dapat teruskan kerana niat saya nak menyusukan anak hingga 2tahun.

Apa yg saya lakukan, saya google, cari maklumat apa suplement yg boleh saya amalkan supaya badan kurus, tak mengganggu susu, selamat untuk ibu dan bayi serta MURAH.. dan saya berjumpa SHAKLEE..

Alhamdulillah masa tu saya hanya mengamalkan ESP dan Alfalfa shj, berat saya turun dalam 5kg.. Maka saya dengan penuh bersemangat, bulan ke dua saya tambahkan ESP, alfafa, lecithin dan omega..

Dalam tempoh 3bulan saya berjaya menurukan berat badan dalam 15kg..Perkara yang paling syok sebab saya mendapat banyak kebaikan hanya dlm 1 set ni.. KURUS, SUSU BADAN BERTAMBAH, KULIT LEBIH BERSERI, KEWANITAAN TERJAGA, yg penting MURAH!!

Alhamdulillah saya teruskan set itu hinggalah anak saya berumur setahun 6bulan..selepas anak saya setahun 6bulan, saya mencuba untuk tambahkan CHINCH DRINK untuk lagi cepat inch loss.. dan ternyata dalam tempoh 2 bulan saya berjaya mencapai berat yg saya ingini.. Dan inilah set yang saya amalkan sehingga skrg anak sy dah berusia 2tahun..

Alhamdulillah perasaan saya sangat gembira, teruja, keyakinan diri pun dah semakin baik, tak delah lagi sampai xnak keluar bilik sebab terlalu rendah diri dan malu... yg penting lebih senang untuk beribadat! Kalau dulu badan berisi, baru solat rakaat ke 3 dah mengah.. naik turun tangga apa lagi, mmg x naik dan xturun la bnyk kali satu hri tu.. sekarang x lagi.. Terima Kasih yaAllah, terima kasih Shaklee..

Bukan niat saya nak memburukkan syarikat lain, tapi apa yang sy nak kongsikan ialah memang diakui, keberkesanan di pusat2 rawatan sprti LWM ni sgt bagus dan berkesan, namun ianya memerlukan komitment yg sgt2 tinggi dari segi wang ringgit, masa, sekat keinginan makan yg ketat, yg plg penting ia tidak sesuai utk ibu bersalin yg mahu menyusukan anak..

Jadi, saya nak anda faham, kenapa saya setia memilih Shaklee, ini kerana ianya jauh lebih selamat, lebih banyak kelebihan, lebih mampu dimiliki dan jauh lebih murah..



Credit 

KEEP MUSCLE YOU HAVE

BURN FAT YOU DON'T NEED

LOOSE INCHES YOU DON'T WANT

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: