Wednesday 14 May 2014

Masalah Jerawat Ketika Haid Hilang dengan Shaklee?


Setiap wanita memiliki penampilan yang berbeza sepanjang bulan. Hormon dalam tubuh seseorang wanita akan mempengaruhi kecantikan kulit dan reaksi hormon juga berkait-rapat dengan kulit secara langsung.

Apabila seorang wanita mengalami haid maka bukan hanya ia berhadapan dengan rasa sakit akibat Pre Menstruation Syndrom (PMS) tetapi juga masalah kulit berjerawat, kering, kusam dsb. Wanita juga dianugerahi paras hormon estrogen yang tinggi yang membuat kulit kelihatan lebih cantik sewaktu dalam masa subur.

Kulit saya ni memang sangat dipengaruhi oleh hormon, dari dulu lagi sebenarnya. Ada masa licin, ada masa penuh jerawat. Bila time datang haid tu, punyalah bertempek-tempek jerawat kat muka. Bukan setakat yang kecil-kecil, yang besar-besar macam jerawat batu tu pun ada ok. So, korang imagine la time saya mengandung, memang paling teruk dalam sejarah kut. Sampaikan orang pun naik kesian tengok kulit muka saya. Sedih kan.

Ok, itu dulu, jangan dikenang kisah sedih yang lalu. Sekarang ni, saya dah jumpa produk kecantikan yang sesuai untuk saya dan juga supplement yang betul-betul membantu masalah kulit saya. Supplement apa lagi kalau bukan Shaklee kan. Dah setahun lebih saya amalkan supplement Shaklee, Alhamdulillah, saya amat bersyukur dan berpuas hati dengan hasil yang saya dapat.

Bukan senang tau nak rawat masalah kulit berjerawat dan berparut ni. Memang memerlukan kesabaran dan kerajinan. Tapi, tak mustahil yer. Yang penting, amalkan produk yang diyakini bukan sahaja berkesan tetapi juga selamat. Amalkan dengan SABAR, BETUL dan KONSISTEN, insyaAllah, wajah anda juga boleh cerah dan licin ala-ala gadis Korea tu..

Saya dulu pun, ambil masa juga untuk betul-betul hilangkan jerawat dan parut. Tapi, disebabkan YAKIN dengan produk ni, saya memang teruskan jer. Alhamdulillah, lama-lama, hasilnya memang seperti yang saya nak. Family dan kawan-kawan pun puji kulit makin cantik, paling best, cik abang ler puji. Sape yang tak nak cantik di mata suami kan kan.

Naik jerawat sebiji dua time period tu, normal la kan. Janji jangan naik penuh muka macam dulu.

Tapi, bulan ni macam tak normal sikit. Sebab, saya tak naik jerawat langsung bila datang period bulan ni. Takde jerawat time period adalah sesuatu yang sangat tak normal untuk saya. Dah macam trademark pulak. Hihi. Macam tak percaya pun ada. Adakah berkat saya konsisten makan supplement Shaklee setahun lebih ni?

Korang tengokla sendiri gambar ni. Punyalah nak tunjuk bukti, sebab terlebih excited. Haha.
Gambar ni gambar semalam. Gambar tengah dating dengan cik abang time bawa anak-anak main pantai.
No edit, no makeup. Cuma compact powder dengan lipstick sikit.

Kalau tiap2 bulan macam ni, alangkah best nya. Saya sanggup jadi tak normal sebab tak naik jerawat time period. Hahaha..
Tunggu next month tengok macam mana pulak :)


So, korang yang ada masalah kulit muka ni, satu jer, jangan give up.
If u choose Shaklee, insyaAllah u are on the right track. Amalkan dengan betul, sabar dan konsisten.

Untuk yang ingin mencuba Shaklee, boleh dapatkan konsultasi exclusive dari saya.
Konsultasi produk yang sesuai untuk anda dan juga cara pengambilan yang betul untuk anda, khas untuk semua customer saya ya.
Jangan segan-segan untuk hubungi saya ok.

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: