Thursday 17 April 2014

Peluang Suri Rumah Jana Pendapatan


Saya percaya, ramai ibu-ibu yang bekerja di luar sana pasti mempunyai keinginan untuk menjadi seorang suri rumah, walau setinggi mana pun dia belajar. Mana taknya, bila jadi suri rumah ni, kita dapat menjaga dan mendidik sediri anak-anak, dapat melihat anak-anak membesar depan mata, dapat memasak sendiri untuk anak-anak dan suami, dapat melakukan banyak aktiviti bersama anak-anak. Pendek kata kita tak perlu risau anak-anak di bawah jagaan orang lain dan juga lebih banyak masa berkualiti dengan anak-anak.

Saya teringat dulu sewaktu saya masih bekerja, saya berbual-bual dengan seorang rakan sekerja saya ni, seorang lelaki berbangsa Cina. Setahun sebelum tu, isterinya juga bekerja di tempat yang sama, sebagai seorang Senior Engineer, tetapi telah berhenti kerja waktu tu. Sangkaan saya, sudah tentu isteri beliau mendapat tawaran yang lebih baik di tempat lain. Rupa-rupanya, menurut suami beliau, dia sekarang seorang suri rumah. Wahh, terkejut juga saya. Saya tanya kawan lelaki saya ni, macam mana isteri dia boleh ambil keputusan macam tu, dan dia pun izinkan.

Dia jawab simple jer, "It's about your choice. What do u want"

Dan kalau nak tau, dalam ramai-ramai yang tak setuju saya berhenti kerja dulu, kawan lelaki saya ni lah antara salah seorang yang menyokong keputusan saya. Siap galakkan lagi.

Walaubagaimanapun, saya akur, bukan mudah untuk bergantung kepada pendapatan suami sahaja di zaman yang segala-galanya memerlukan wang ni ditambah lagi dengan harga barang yang semakin hari semakin naik. Untuk menampung kehidupan dan juga untuk masa depan anak-anak, sudah tentu isteri juga boleh memainkan peranan.

 

Tak salah pun berusaha menambah pendapatan. Sayang sangat kalau duduk di rumah, scroll newsfeed Facebook, google sana-sini, boleh dikatakan online sepanjang masa, tapi tak gunakan peluang tu untuk usahakan sesuatu. Saya kagum bila mendengar kisah suri rumah dari kumpulan Shaklee saya ni, beliau ni boleh dikatakan sudah mewah, suaminya seorang ahli perniagaan yang berjaya. Kalau nak diiikutkan tu, beliau duduk rumah jaga anak sahaja pun takde masalah. Tetapi, beliau tetap menjalankan business Shaklee, bonus bulanan pun 5 angka. Kagum saya dengan beliau.

Tak susah pun sebenarnya business Shaklee ni. Bukannya perlu pergi meeting atau perjumpaan sampai lewat malam, tinggal keuarga kat rumah. Segala-galanya online sahaja. Sambil-sambil jaga anak jer kita buat business.

Jika bukan sekarang, bila lagi.
Suami pun insyaAllah akan bangga dan gembira jika melihat isterinya sambil menjaga anak-anak, sambil membuat kerja rumah pun boleh menjana pendapatan. Kan.

Masih belum terlambat untuk anda. Untuk sama-sama menjana pendapatan, untuk sama-sama mengubah kehidupan keluarga anda dan tingkatkan taraf ekonomi keluarga anda.

Jom jadi suri rumah yang hebat! Yang ada pendapatan business!

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk menjana pendapatan 3-4-5 angka dengan Shaklee hanya dari rumah, jangan segan-segan untuk hubungi saya ye..

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

No comments: