Monday 24 February 2014

Cara Hilangkan Jerawat dan Parut, Kulit Cerah Berseri dengan Shaklee


Salam Isnin semua

Ada yang Monday blues tak :)
Saya dulu waktu bekerja makan gaji, hari-hari blues kut. Bila kita tak berapa minat dengan kerja kita, dah tak sepenuh hati buat kerja, dan faktor-faktor persekitaran lain yang memburukkan keadaan lagi, memang blues la jawabnya.
Alhamdulillah, sekarang ni dah jadi Work at Home Mother ni, takde dah blues-blues semua. Setiap hari penuh rasa semangat dan rasa teruja nak memulakan hari baru. Nak uruskan keluarga, nak uruskan business, nak layan customer, nak update Facebook, nak update blog, oooo yesss, saya suka semua benda yang saya buat sekarang.

Ok, hari ni saya nak berkongsi lagi pengalaman saya tentang masalah kulit berjerawat, kusam dan berparut. Pernah lihat gambar saya sebelum ni tak? Boleh klik sini utuk lihat ya.

Baru-baru ni saya terima request nak lihat gambar saya dulu, gambar hadapan. Sebab dalam testimoni ni, gambar dari sisi kan. Jenuh juga saya nak menggodek gambar lama-lama. Maklumlah, dulu kulit saya memang teruk, jadi memang rasa malu dan takde mood nak bergambar pun. Setelah puas menggodek, jumpa juga akhirnya gambar yang lama ni. Jangan terkejut ye tengok gambar wajah saya dahulu.

 Gambar selepas bersalin anak pertama
Kakak Aina Qistina

Gambar selepas besalin anak kedua
Armin Irfan

Memang penuh la jerawat kat dahi, pipi dan dagu dulu. Kulit memang kusam dan tak berseri langsung la kan kalau dah penuh jerawat dan parut. Makeup memang saya tak pakai, takut memburukkan lagi keadaan. So, pakai compact powder jer la, series bercapuk-capuk muka. Hihi. Gambar ni memang langsung takde edit-edit bagai. Ini guna camera handphone yang tak canggih sangat ni, so gambar pun tak berapa la nak clear. Trust me, in real life, kulit saya lebih teruk dari dalam gambar.

Sedih, down, stress, malu, menyampah, semua ada. Tapi, saya tak give up.

Semua masalah ada jalan penyelesaiannya, yang penting kita usaha. Bukannya down dan meratap nasib diri selama-lamanya. Kalau dah tak usaha, kalau dah tak bertindak, mana nak nampak hasilnya ye tak. 

Ini gambar saya semalam bersama anak-anak saya,dah besar dah anak-anak mama.
Confident la nak selfie sekarang :)
Gambar menggunakan camera hanphone juga.
Tetapi, yang lebih canggih, Sony Xperia Ion. Saya memang suka Sony ni, camera memang clear habis sampai pri-pori kat muka pun boleh nampak.

Nampak tak transformasi saya. Kalau saya boleh, anda pun boleh.

Nak tau tak apa rahsia saya? Cara untuk hilangkan jerawat, parut jerawat dan kulit kusam?

1. Penjagaan luaran dan dalaman

Ada orang yang memang dilahirkan dengan kulit yang cantik. Tak perlu susah-susah cari produk untuk cantikkan kulit. Saya bukan dalam golongan tu :) Tapi takdela saya tak bersyukur, cuma saya berusaha untuk cantikkan diri saya, untuk suami dan juga diri sendiri. Walaupun suami saya tak pernah puji saya (kecuali bila saya tanya), tapi saya tahu dia pun sangat suka dengan perubahan saya sekarang. Takkan nak cerita lebih-lebih kat sini kut bab-bab suami isteri. Suami mana yang tak suka isteri cantik kan kan.
Alhamdulillah, dengan Shaklee, bukan setakat kecantikan luaran yang kita dapat, malah yang lebih penting adalah kesihatan dalaman.

2. Sabar dan konsisten

Ramai orang yang nak cantik dengan cepat. Baru makan atau guna sesuatu produk tak sampai seminggu, dah expect kulit licin macam Siti Nurhaliza. Sebenarnya cepat tak penting, yang penting jangka masa panjang. Bayangkan la, kalau kulit kita dah bertahun-tahun penuh jerawat, takkan dalam masa seminggu dah boleh hilang semua. Jadi, sabar yer semua. Konsisten dengan apa yang anda amalkan, pasti manis hasilnya, insyaAllah.

Jika anda ada masalah kulit, bertindaklah sekarang. Takkan nak biarkan diri sendiri selamanya rasa down dan stress. Takkan nak tengok jer kawan-kawan lain kulit cantik. Masalah kecil je kulit muka ni, insyaAllah bole settle.
Jangan sampai masalah dah meleret-leret, makin susah nak rawat nanti.
Duit pun makin banyak nak keluarkan nanti.

Customer saya, selain ibu-ibu, ramai juga adik-adik yang sedang belajar dan baru tamat pengajian.
Untungnya, muda-muda dah kenal Shaklee. Muda-muda dah amalkan Shaklee :)

So, sesape yang perlukan konsultasi dari saya, jangan segan-segan untuk contact saya k.
Dengan produk dan cara pengambilan yang betul, sabar, konsisten, amalkan tips yang saya berikan, insyaAllah, anda pun boleh dapatkan kulit wajah yang anda inginkan secara selamat dan semulajadi.

Konsultasi khas dan ekslusif untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: