Saturday 14 September 2013

[Testimoni Set Kurus] Berjaya Kuruskan Badan Selepas Bersalin, Hilang 16kg Dalam 3 Bulan


Gambar ni dah lama saya terima dari Nurul, kawan saya, dalam 3 minggu lepas. Dapat jer gambar ni, memang rasa teruja sangat nak share kat sini. Rasa gembira sangat tengok perubahan Nurul, beliau telah berjaya mengurangkan berat badan beliau sebanyak 16kg selepas bersalin, dari 92kg ke 76kg dalam masa 3 bulan dengan Set Kurus Shaklee.

Tahniah kepada Nurul. Yang paling penting Nurul telah memilih cara yang semulajadi dan selamat untuk kurus, Nurul ni tengah exclusive breastfeeding tau sekarang. Lihat sendiri gambar beliau sebelum mengandung, semasa mengandung dan selepas bersalin. Amazing kan. Bukan sahaja berat badan beliau dah turun, malah makin cantik dan anggun Nurul sekarang.

Jom baca perkongsian dari Nurul. Semoga perkongsian beliau memberi semangat kepada anda semua yang ingin mengurangkan berat badan.


Dari 92 kg ----> 76kg
(ni firstime sy mendedahkan berat sebenar saya pada umum okay!!) 

Bagi yang mengenali saya dari zaman sekolah, matrik dan universiti, memang diorang akan kenal saya dengan seorang yang badan gempal....Pernah dulu masa sekolah menengah, ada pelajar lelaki ejek saya dengan panggilan "dugong"...Terukkan??Erm..tapi masa tu makan hati jek...buat tak kisah...Tapi bila duduk sorang2...sedih tu datang jugak...mungkin masa tu takde feel lagi kot nak melawa-lawa ni.. 

Nak kata mak ayah saya jenis badan besar tak jugak..Tapi mungkin sy mewarisi arwah atok sy yang mempunyai rangka badan yang besar serta berisi..memang dripada dulu tak pernah kurus...KECUALI masa nak kawen..masa tu pulun tak makan nasi..pergi pusat slimming..habis beribu-ribu semata-mata nak nampak kurus n cantik masa hari bersejarah...kuruskan badan semata-mata nak pakai gaun masa hari kawen untuk sesi potong kek... 

TAPI...lepas kawen..badan bagai di pam2...yelah..hati senang...dah kawen...pastu terus mengandung..masa mengandung lagi dahsyat...sebelum bersalin berat cecah sampai 98kg..memang dh betul2 mcm dugong dah rasanya..tapi...suami saya tetap sayangkan saya... 

Lepas dah bersalinkan Wafiy...sambung menyusu pulak...lagi la tak control makan..memang lapar jek memanjang perut ni..badan naik lagi...radha dan pasrah...banyak baju tak muat..sedih..tapi takde inisiatif nak buat ape2..sebab hanya yg difikirkan biarlah..janji anak aku cukup susu... 

selama 2 tahun badan tetap mcm tu...berat memang tak pernah kurang daripada 85kg...hoho...beratnya!!! Encik suami pun tak larat nak dokong okay!! 

Lepas tu sambung mengandung anak no2...Ahmad Danial Haris..dalam gambar tu yang tengah2 dua gambar tu ye tengah ngandung 4 bulan...Masa ni memang dah jatuh cinta dengan Shaklee..tapi tak pernah cuba CINCH SHAKE...masa mengandung, cuba jugak..amek jugak cinch shake..bukan sebab nak kurus yer..tapi sy nak bagi berat tak naik banyak sangat mcm masa ahmad Wafiy dulu...dan mengandung anak kedua berat sebelum bersalin 92kg...tak macam dulu... 

Lepas bersalin, saya nekad nak turunkan berat badan....at least mesti capai 70kg....itu impian saya...lepas 2 minggu bersalin, saya mula dengan set shape up shaklee...yang terdiri drpd CINCH SHAKE, OMEGA, LECITHIN dan ALFALFA...sampailah sekarang..baby saya dah 3 bulan setengah... 

NOW..berat saya dah cecah 76kg...bagi korang yang memang selim melim, akan rasa angka ni still lagi banyak...tapi bagi saya..syukur sangat2...dan dalam keadaan sy sebagai BF moms...pengambilan set ni langsung tak mengganggu...Saya masih makan nasi dan lauk-lauk lain yang seimbang...Dan bf moms tak boleh ikut inch loss plan...TAPI boleh ambil CINCH SHAKE... 

Saya ada misi lagi 6 kg untuk diturunkan...saya tak kisah walaupun mengambil masa berbulan-bulan..yang penting sy tahu ianya selamat untuk saya serta baby saya yang sedang menyusu...Dan yang penting...encik suami pun makin suka... 

 ***********************************************************

Anda ingin  berjaya seperti Nurul?
Rahsianya, disiplin, sabar dan konsisten.

Klik sini untuk testimoni-testimoni Set Kurus Shaklee yang lain

Berminat ingin mencuba. Hubungi saya sekarang ya..

Sesiapa sahaja boleh kurus dan cantik dengan supplemen Shaklee, insyaAllah :)

KEEP MUSCLE YOU HAVE

BURN FAT YOU DON'T NEED

LOOSE INCHES YOU DON'T WANT
 
 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: