Thursday 15 September 2011

Plan jalan-jalan makan angin di Langkawi

macam yang aku war2kan kat entry nih, insyaAllah aku sekeluarga akan bercuti kat Langkawi esok. yela, esok kan cuti sempena Hari Malaysia, 16 September. actually, planning last minute nih. time mak aku datang rumah aku hari tu, mak aku cakap, kakak ngan abang ipar aku nak g Langkawi. then mak aku terpk lak satu idea yang membuatkan aku sangat teruja, which is kita join ramai2. aku on jer, on sangat-sangat:)

aku ni nama ja orang Kedah, tapi g Langkawi baru sekali. tu pun time honeymoon ngan cik abang dulu:)

gambo time honeymoon kat Langkawi cilok dari Facebook
gambo2 lain kat kompite rumah mak aku. harap2la kompite tu tak kong lagi. banyak gambo dalam tu

so, aku ngan cik abang ditugaskan untuk cari resort/hotel. punyala kitorang call merata resort yang ok area Pantai Cenang, semua bilik yang kitorang nak fully booked, maklumla time cuti. kitorang memang nak duduk area Pantai Cenang sebab pantai tu yang paling cantik and happening kat Langkawi. tak nak duduk kat area pekan.

then try carik pulak online kat AGODA, Alhamdulillah ada lagi bilik yang kosong area Pantai Cenang. baca review hotel yang macam ok, so kitorang terus amik 3 bilik. ni 2nd time aku amik hotel tru AGODA, first time dulu time aku g Kuantan, cite kat entry ni. sangat recommended, sebab diorang offer price yang cheaper than beli direct kat hotel. ok, settle bab hotel.

tiket feri mak aku dah g beli. kereta untuk jalan2 kat sana, kakak aku dah call agent sewa. settle.

hari ni aku amik half day. nak g beli apa yang patut untuk bawak.

mudah-mudahan la tak hujan esok. off to Langkawi:)

4 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

jelezzzzzzzzzz rindu langkawi gak...darl ai suka giler ngan langkawi sbb tenang katanyer....weols pernah stay kat langkasuka beach resort ngan hotel helang...yg kat LBR mmg best stay sbb ada private beach mkn pow sodap.....terbyg canteknyer tgk matahari terbenam kat sana ngeee...

OMG cik jatt kuruih giler dulu hikhik

Cik Suheela said...

bastnya...kita baru p langkawi skali..huhu

p/s: cik jatt muka time baru kawin dedulu tu betul2 nampak serinya :)

Unknown said...

isk.. seronoknya.. walau dah berkali2 g langkawi tp tetap x jemu nak pegi lagi.. enjoy the holiday!

Unknown said...

last sya ke langkawi bulan 11 tahun lepas...rindu nak gi lagi sbb giler shopping...

best kan apalgi naik cable car tu..

selamat bercuti :)